ga naar...

vrijdag 17 februari 2012

Nieuw leven

Tijdens dit schooljaar wordt bij twee kinderen thuis een baby'tje geboren. Ik mocht de afgelopen maanden de spanning en de nieuwsgierigheid van een grote broer in spe meemaken. Enkele weken geleden werd het langverwachte kleintje geboren en zijn komst werd met grote trots verkondigd in de klas. Heel ontroerend!

Een zelfgemaakt cadeautje van de klas kon niet ontbreken. Geïnspireerd door het woordje 'Groeigras', de naam van onze klasblog, ging ik op zoek naar namen van kruiden en bloemen. Ik fantaseerde er ook enkele bij: huilkruid, slaapmos, knuffelmelisse, braafzaad... In het tuincentrum kocht ik een paar pakjes zaadjes en papieren zakjes. Ik maakte etiketten, met plaats voor een tekening en een wens. Alle kinderen schreven een wens op voor de nieuwe baby. In elk zakje deden we een paar zaadjes, die natuurlijk ook echt gezaaid kunnen worden.
Alles werd uiteindelijk verzameld in een doosje, beplakt met papieren gras, en verpakt in cellofaan. Hopelijk is de fiere familie er blij mee!

Geen opmerkingen: