ga naar...

maandag 16 april 2012

Pinteressant

Ik probeer graag wat uit.
Na aanhoudend gezoem op Twitter, besloot ik dus een tijdje geleden om Pinterest ook maar eens uit te zoeken.
Pinterest is een online dienst en wordt, net als Facebook en Twitter, gerekend bij de sociale media. Het woord is een samentrekking van het Engelse 'pin' (speld) en 'interest' (interesse). Je kan bij Pinterest interessante afbeeldingen die je vindt op het internet 'vastpinnen' op een soort online prikbord. Mensen kunnen jouw prikborden volgen en je kan zelf ook andere pinners volgen.

Als je bij Pinterest een account aanmaakt, kan je zelf dus digitale 'moodboards' of inspiratieborden maken. Het gebeurt vaak dat ik op het internet leuke foto's van knutselwerkjes of klaslokalen zie. Fotootjes of ideeën die ik zou willen verzamelen. Ik zou ze kunnen bewaren op Yurls, maar Pinterest werkt veel visueler. Je pint alleen de foto op je prikbord. Door verder op de foto te klikken, kom je altijd weer bij de website uit waar de foto vandaan komt.
De prikborden zijn openbaar, natuurlijk. Toch beschouw ik Pinterest vooral als een persoonlijke schatkist. Mijn favoriete ideeën, die me inspireren en die ik hopelijk ooit nog kan uitwerken.


Geen opmerkingen: