ga naar...

donderdag 16 augustus 2012

Mijn goeie vriend Fender

Dit is mijn maatje. Hij heet Fender. In het derde leerjaar speelden we elke dag samen.





In september verhuist Fender mee naar het 6de leerjaar/groep 8. Maar mijn vriend kent niet zoveel leuke liedjes voor grote kinderen.


We zijn dus hard op zoek naar muziek die kinderen van 11 en 12 nog cool vinden. Nederlandstalig, Frans of Engels, op partituur of gewoon via YouTube... We zijn overal blij mee. Fender en ik zoeken zelf de akkoorden wel uit.
Dus... Sta je in de 3de graad basisonderwijs of in groep 7 of 8 van het PO? Maken jullie leuke muziek? Zijn jouw leerlingen wild van liedjes? Laat het me weten via de knop 'opmerkingen' hieronder of via Twitter.
Dan kunnen Fender en ik in september ook weer aan de slag.

4 opmerkingen:

Klas 6 zei

Wij hadden vorig jaar een juf die 1x per 2 weken een half uurtje zingen gaf. Er kwamen liedjes uit het boek 'Eigenwijs' en uit andere, mij niet bekende bundels.
In mijn klas zingen ze ook graag Broeder Jacob, maar dan in verschillende talen.
Ik heb ook een leuk Frans liedje 'Regardez la haut'. Het gaat over een olifant die met zijn fiets op de muur rijdt. Met gebaren erbij !!

Juf Hilde zei

Dat klinkt leuk! Eigenwijs ken ik via http://www.meestersinmuziek.nl/, alleen jammer dat het betalend is. Via Twitter kreeg ik ook wat reacties. Eén leerkracht vertelde dat hij gewoon liedjes uit de top 10 uitzoekt en speelt in de klas. Spontaan dacht ik dan zelf aan https://www.youtube.com/watch?v=fzWQV5OiQQQ en https://www.youtube.com/watch?v=ghb6eDopW8I.
Bedankt voor je reactie!

carine zei

De liedjes van 'Minidisco' zijn ook altijd heel bruikbaar. Op Youtube vind je verschillende liedjes.

Juf Hilde zei

Ook voor de grotere kinderen, Carine?
Hilde